„Bărbatul de pe Facebook” este o poveste ușurică de dragoste. Mi-a ținut companie zilele trecute și mă așteptam să îmi placă mult mai tare. Nu a fost să fie.

Trăim în epoca vitezei și a internetului. Nu m-am mai uitat de ceva vreme pe statistici, dar mi-e și teamă să o fac. Cumpărături online, rezervări online, plăți online. De ce nu și dragoste online? Da, este periculos să te îndrăgostești virtual. Nu știi cine se ascunde în spatele profilului de Facebook. Dar nici în viața reală nu e totul roz. Nu știi câte măști poartă persoana și care sunt cu adevărat intențiile acesteia.

Bărbatul de pe Facebook
Bărbatul de pe Facebook

„Bărbatul de pe Facebook” din povestea noastră nu știu de ce a fost atât de blamat. Nu mi-a dat impresia unui om care a dorit să profite de cineva și nici nu a făcut rău. Dimpotrivă. Morala asta cu pericolul internetului nu cred că se poate aplica în această poveste (vezi atitudinea Amaliei sau a Carlei, dacă citești cartea).

Misteriosul bărbat de pe Facebook se îndrăgostește la prima vedere. Putem da cu piatra după el? Nu. Domnul o vede pe Amalia, o frumoasă domnișoară, în curtea universității unde ea studiază. Pentru că el este o persoană cunoscută, și nu neapărat numai pentru lucruri pozitive, cam așa e cu presa când ești persoană publică, decide să o cunoască altfel. Online. Să se apropie de ea, să o cucerească treptat, fără ca ea să îl judece prin prisma unor informații eronate.

Bărbatul de pe Facebook – dragoste online

Amalia locuia în Spania și era studentă la drept. Pentru că o temă de la universitate este legată de un chestionar online, Amalia cere ajutorul prietenilor de pe Facebook. Acesta este momentul în care primește un mesaj de la un anume Vlad Țepeș. Nu am înțeles pe deplin de ce a ales acest nume pentru bărbatul misterios. Da, Vlad este cunoscut în lume, dar mai mult ca Dracula. Nu știu, eu am sperat până în ultima clipă că acțiunea s-a desfășurat la noi în țară. Nu a fost să fie. Revenind la bărbatul de pe Facebook, acesta îi scrie Amaliei, deschis și dornic să îi ofere ajutorul.

Pentru că este plăcut și știe să scrie corect, să glumească și o atragă în discuție, Amalia se trezește petrecând foarte mult timp vorbind cu Vlad. Știe că nu e bine, examenele ei au de suferit, profesorii îi remarcă neatenția, dar nu se poate abține. Îi place să vorbească cu el. Curioasă să îi știe adevărata identitate, Amalia îi propune o întâlnire. Dar aștrii nu își doreau asta încă pentru ei.

Bărbatul de pe Facebook – o poveste ușoară

Dacă în prima parte a cărții i-am urmărit cunoscându-se treptat, în cea de-a doua parte întâlnim o suită de coincidențe și de replici lipsite de esență. Din punctul acesta s-a stins și entuziasmul meu în ceea ce privește relația lor. Ea este indecisă. Îl vrea pe Vlad, dar flirtează și cu Salek, un băiat care era îndrăgostit de ea. Apare și un domn Victor Suro, un bogătan recunoscut pentru cuceririle sale. Amalia nu este imună la farmecele lui. Victor este un bărbat șarmant, dar autoarea îi sufocă din fașă fiecare apariție. Este prea puțin prezent, prea repede se trece peste el.

Coincidențele nu se opresc aici. Ele au venit peste mine și nu au mai oferit credibilitate poveștii. Personajele nu au mai fost veridice, lucrurile și-au pierdut din profunzime. Superficialitatea, replicile ușor fade, urmărirea asta continuă…nu sunt pe placul meu. Nu mă pot lega mai mult de ele pentru că aș dezvălui prea mult din poveste și nu mi se pare drept. Au fost prea multe fapte pe final, autoarea nu a avut timp să se axeze pe fiecare și să le dezvolte.

Personajele apar și dispar fără să le fie înțeles locul în povestea noastră.

Amalia nu mi-a dat o clipă senzația că se teme. Știa că Vlad îi știe fiecare mutare. Mie mi-ar fi fost teamă să știu că cineva este pe urmele mele non stop. Îl vrea, îl blochează, îi spune să o lase în pace, dar tot ea îl caută. M-a obosit instabilitatea asta a ei. Vrea dar nu vrea, iubește dar nu, crede dar nu prea.

Bărbatul de pe Facebook – poate rezista o relație online?

Poate că nu am vârsta potrivită pentru o astfel de lectură. Poate jocul ăsta de-a șoarecele și pisica este mai apreciat de cei mai tineri. Dar nu știu ce ar putea învăța tinerele domnișoare din această poveste. Să jonglezi cu trei bărbați în același timp? Să te joci cu sentimentele? Să ai o relație proastă cu părinții tăi când ei doresc să se mute mai aproape de tine?

Nu știu dacă a fost sau nu momentul ei, știu că am avut așteptări mai mari de la această carte. Conturul nu e rău, e cât se poate de ofertant. „Broderia” cu care l-a umplut autoarea nu a fost cea mai fericită alegere. Mi-ar fi plăcut să aibă mai multă profunzime, replicile să aibă mai multă culoare. Nici țara în care a fost plasată acțiunea nu a fost foarte bine pusă în valoare. Și mi-ar fi plăcut să simt un pic din farmecul local. Altă bilă neagră o primește pentru partea de editare: nu mi-a plăcut împărțirea pe capitole. Unele se „rup” în mijlocul discuției pentru a fi continuate pe pagina următoare. Și nu, nu lăsau loc de suspans (nu din punctul meu de vedere).

Cu personajele nu am stabilit nici cea mai mică formă de legătură. Sunt superficiale.

Îi mulțumesc autoarei pentru exemplarul oferit! Îi doresc mult succes!

Romanul a apărut la Libris Editorial și poate fi cumpărat de aici.