Englezul – David Gilman – este titlul căruia i-am dedicat noi (știți deja echipa de oameni frumoși) un alt blogtour minunat. Așa cum v-am mai spus, cred, mă bucur întotdeauna să citesc volumele astea alături de alți oameni pasionați și mă bucur să dau șanse unor cărți pe care sigur le-aș fi lăsat să mă aștepte multă vreme pe raft.

Englezul
Englezul

Sinceră să fiu, mă temeam un pic de cartea asta. Îmi plac poveștile cu spioni, agenți secreți și misiuni speciale. Dar mă aștept întotdeauna ca mediul lor să se dezvolte treptat, ca eu să primesc toate informațiile despre protocoale, reguli și organizare internă. Am observat că autorii bărbați tind să complice mult lucrurile și eu mă simțeam prizoniera unor termeni de specialitate, termeni pe care nici nu-i înțelegeam, nici nu-i rețineam.

Din fericire, stilul lui Gilman nu este tehnic. Am avut de-a face cu câteva intervenții speciale, dar nu au fost dezvoltate și au fost aduse în discuție mai mult pentru a înțelege mediul din care proveneau personajele centrale: Raglan și Jeremy Carter. Primele pagini mi-au cam stârnit fiori și deja mă pregăteam pentru pagini întregi de detalii despre arme, operațiuni și agenți secreți.

Englezul – pericol, moarte și atentate la siguranța națională și internațională

Deși avem de-a face cu misiuni speciale, Legiunea Străină și MI6, povestea asta se centrează (din punctul meu de vedere) pe legătura specială dintre Raglan și Jeremy. Înfruntaseră moartea și trecuseră amândoi prin situații periculoase, călcând mereu pe marginile ascuțite ale hăului căscat de oameni orgolioși și teroriști.

Cunoșteau amândoi detalii sumbre despre misiuni și căutau să ducă o viață normală departe de gloanțe, strategii și acțiuni periculoase. Dar este oare posibil? Sau vânătoarea lor nu va înceta niciodată?

Jeremy Carter devine o victimă – momeală. Și o să vă spun imediat de ce am ales formularea asta. Jeremy știa și el amănunte despre oamenii alături de care luptase, dar și detalii despre oamenii pe care îi căutase alături de echipa sa. Și este răpit pentru asta. Dar este și cârligul de care își prind răpitorii speranța că îl vor scoate pe Raglan din ascunzătoare.

Raglan era foarte bun, dar era o prezență fantomatică. Își ascundea al naibii de bine urmele și nimeni nu știa de unde să îl aștepte sau de unde să îl ia. Numai că, Raglan avea să apară pentru a-l ajuta pe Maguire, om pentru care mai lucrase în trecut. Maguire o trimite pe Abbie, o femeie isteață și bine pregătită, pentru a-l convinge pe Raglan să se întoarcă în Londra. Și Abbie nu are nevoie de tactici speciale, camaraderia se pare că este parola pentru a-l aduce pe Raglan înapoi.

Raglan – răzvrătit până la capăt

Nici nu mă așteptam ca Raglan să lase lucrurile la voia întâmplării. Obligat întotdeauna să își păzească spatele, bărbatul va gândi pas cu pas întoarcerea sa, dar și pornește propria anchetă. Bănuia cine se ascunde în spatele răpirii lui Jeremy Carter și știa că nu are nici măcar o secundă de pierdut. Mai ales că află din primele minute că oamenii ăștia presară moarte peste tot.

Raglan cred că a împrumutat ceva din gândirea lui Gilman. Autorul nu se dă la o parte atunci când vine vorba de asumat riscuri și omorât oameni. Să nu vă atașați de personaje, atât vă spun. Foarte posibil să nu ajungă viu la finalul cărții.

Povestea este una alertă, cu un suspans bine dozat, situații tensionate și riscuri uriașe. Nu există momente de respiro și nici acțiuni suspendate în aer. Personajele își aduc aportul la întreaga poveste și atenția cititorului este necesară permanent. De la incursiuni în lumea spionilor la în Moscova, Africa sau Londra, un lucru e cert: trebuie să vă pregătiți!

Englezul – misiune după misiune

Cu Raglan ne vom întâlni și în volumele următoare și abia aștept să vedem prin ce peripeții vom mai trece alături de el!

Mi-a plăcut povestea. Am apreciat că poate fi citit atât de cititorul care experimentează acest gen literar, cât și de cel care știe, a mai citit și mai vrea.

Una peste alta, dacă vreți o lectură antrenantă, Englezul poate fi o alegere minunată!

Romanul se află în centrul atenției în aceste zile, așa că vă invit pe blogurile colegilor de blog tour pentru a putea citi și părerile lor cu privire la carte: Literatura pe tocuri, Biblioteca lui Liviu, Cărțile mele și alți demoni, Ciobanul de azi, Analogii-Antologii și Citește-mi-l.

Englezul a apărut la Editura Lebăda Neagră, traducere – Ingrid Beatrice Coman – Prodan – și poate fi cumpărat de aici.

Editura: Editura Lebăda Neagră
Colecție: Black Spot