Pierdută în așteptare

Pierdută în așteptare – Gytha Lodge, recenzie

Pierdută în așteptare este prima traducere cu care ne răsfață Libris Editorial. Îmi stătea gândul la acest roman încă de când l-am văzut în online și pe site-ul celor de la Libris. Șase prieteni, un criminal. În cine să ai încredere? Părea fix genul meu de carte. Nici nu vă pot descrie bucuria mea din ziua în care am primit cartea în colet. Și cum a fost dorită foarte tare, nu am lăsat-o mult să mă aștepte. Mă poate condamna cineva?

Pierdută în așteptare s-a jucat frumos cu mintea mea. Deși este un roman de debut, autoarea știe cum să își țină publicul conectat la povestea pe care o construiește. Strat după strat, minciună după minciună, secret după secret. E o călătorie lungă, agonizantă. Vina îi învelește pe toți într-un cocon de secrete, minciuni și regrete. Toți par să ascundă câte ceva și am fost sigură de la început că multe lucruri au rămas nespuse. Dar adevărul vrea să iasă la lumină, chiar și după treizeci de ani.

Pierdută în așteptare
Pierdută în așteptare

Pierdută în așteptare – cine îi va face dreptate?

Cui nu îi plac romanele pline de suspans și de adrenalină? Mie îmi fac mereu inima să bată mai tare și pulsul meu o ia razna aproape întotdeauna. Gytha Lodge construiește un roman ca o plasă de păianjen. Știi câteva noțiuni, cele pe care polițiștii au reușit să le pună cap la cap, dar înaintezi și totul devine confuz și lipicios. M-am prins de câteva ori în plasa întinsă de ea și am avut impresia că înot împotriva curentului, cărând după mine o încărcătură grea. Povara adevărului nu este mereu ușor de cărat.

Primeam informații, aveam impresia că în curând voi avea elementele de bază ale poveștii, elementele care mă vor ajuta să descifrez adevărul. Dar, fix când întindeam mâna după ele, fie dispăreau în noianul de detalii, fie apăreau altele mai potrivite pentru scenariul meu. Îmi place când o carte mă provoacă așa. Bine, sinceră să fiu, îmi mai pierd și răbdarea pe parcurs. De parcă toată lectura ar fi o cursă contra cronometru și eu aș pierde multă vreme pe parcursul ei. Voiam să ajung la final, să știu cine și de ce, cum și unde.

“Nu va exista nimic pe lume care să nu fie potrivit pentru tine. Nu trebuie decât să acorzi lumii o șansă.”

Șase prieteni. O crimă. Destine schimbate pentru totdeauna

Adevărul iese întotdeauna la suprafață. Asta este amenințarea care plutește deasupra capului celui care crede că poate ține frâiele destinului. Nu te poți preface la nesfârșit. Adevărul te va ajunge din urmă, chiar atunci când te aștepți mai puțin.

V-am spus că luna asta am ales romanele de genul acesta? Aveam nevoie să fiu scoasă din starea mea de amorțeală. Și, se pare că, a fost luna cărților care ne oferă mai multe perspective sau care alternează planurile temporale. Și ce îmi mai plac romanele astea!

Gytha Lodge urmărește curgerea neînduplecată a timpului, ne poartă pașii în lumea adolescenților fără griji, apoi îi obligă pe aceștia să dea piept cu efectele deciziilor lor și îi urmărește când sunt adulți măcinați de vină. Mi-a plăcut mult această călătorie! Mi-a oferit o imagine de ansamblu. Aproape că mi-am imaginat că sunt față în față cu fiecare personaj, iscodind fiecare gest, fiecare cuvânt de-al lor.

„- N-ar trebui să-ți dorești să fii altundeva, zise el, luând-o de mână pentru a accentua ce avea de spus. Niciodată. Indiferent ce faci, trebuie să accepți acel lucru și să te bucuri de el. Uneori este important să te ascunzi în lumea ta, în mintea ta, dar în același timp, este important să și trăiești. Trebuie să permiți vieții reale să se strecoare în experiențele tale. Trebuie să simți totul și să te lași prinsă în acele experiențe. Și pentru a face acest lucru, trebuie să iei o decizie, și anume decizia de a te bucura de tot.”

Crimă, accident sau răzbunare?

Aurora Jackson dispăruse în urmă cu treizeci de ani. Ancheta poliției nu adusese prea multă lumină în acest caz, familia aștepta încă un răspuns. Trăia? Fusese omorâtă de un criminal care se bucura încă de libertate? Întrebările acestea păreau să nu își găsească vreodată răspunsul. Și pentru cei șase prieteni care o văzuseră în acea ultimă noapte din viața ei, totul avea o greutate mai mare.

Din întâmplare, într-o scorbură dintr-o pădure,o fetiță găsește câteva oase. Era locul în care dispăruse Aurora. Se pare că o parte a misterului este elucidată. Aurora nu mai trăia. Dar cine era criminalul? Ce se întâmplase acolo?

1983: Topaz, Coralie, Jojo, Benners, Connor, Brett și Aurora. Șase tineri decid să petreacă o noapte în pădure. Topaz este sora mai mare a Aurorei, dar asta nu o împiedică să nu fie nervoasă și geloasă pe ea. Topaz își dorește să fie mereu în centrul atenției. Și nimeni nu îi poate sta împortivă. Petrecerea lor este udată cu alcool și droguri. Topaz vrea să îl cucerească pe Brett, spre disperarea lui Connor, care este îndrăgostit de ea. Cu mintea tulbure și întunecată de alcool și droguri merg toți șapte la culcare. Dimineața următoare sunt numai șase. Aurora dispăruse. Și ei nu pot spune tot adevărul. Ascundeau o mare cantitate de droguri și asta ar fi însemnat probleme și mai mari.

Pierdută în așteptare – cine? De ce?

Trecerea anilor nu a făcut decât să sape în conștiința celor implicați. Ancheta din prezent a polițiștilor este mult mai bine organizată decât cea din trecut. Și cei șase știu că a sosit vremea adevărului. Topaz nu spusese nimănui că în acea noapte mai era cineva acolo. Totul se complică în momentul în care încep unele atacuri la adresa celor implicați. Rețeaua vinovaților se întinde și adevărul pare mult mai greu de descifrat. Dar Jonah Sheen, inspectorul poliției, era hotărât să îl descopere. I-o datora Aurorei, și-o datora lui.

Mi-a plăcut faptul că autoarea implică și viețile polițiștilor în povestea sa. Nu îmi place când membrii unei echipe sunt aduși în poveste numai pentru ancheta. Întotdeauna vreau să îi cunosc, să le construiesc o imagine și o identitate în mintea mea. Deși am avut momente când am înaintat greu în poveste, mi-a plăcut romanul. Mi-a oferit doza potrivită de suspans și sper să mai primesc povești cu Jonah Sheen. Îmi place de el.

Pierdută în așteptare a apărut la Libris Editorial, poate fi cumpărat de pe Libris, dacă dați click aici.

An aparitie: 2020

Autor: Gytha Lodge