Nu vorbi cu străinii. De câte ori am auzit asta? De câte ori nu am spus noi asta copiilor noștri? Ca părinte, fricile ajung să fie o a doua natură. Ne dorim să protejăm, să alinăm, să vindecăm, să eliminăm toate obstacolele din calea copilului nostru. Dar cum ar fi dacă el s-ar pune într-o situație periculoasă tocmai pentru a ne roteja pe noi? Cum ar putea să îl împiedicăm, cum am putea să oprim bulgărele uriaș de pericol înainte să distrugă totul în calea lui?

Natalie D. Richards împletește dragostea, protecția, obsesia, pericolul și suspansul. Tensiunea apasă pe umerii cititorului și, personal, aș vrea să spun că povestea asta mi-a creat o stare de anxietate. Simțeam gerul aprig, auzeam vântul care întorcea și spulbera stratul de zăpadă. Puteam vizualiza autostrada plină de pericole, gheață și mașini care devin jucării în fața măreției naturii. Deodată, de parcă această poveste a tras un semnal de alarmă în mintea mea, am văzut pericolul drumurilor înzăpezite. Am uitat să mă bucur de iarnă, de alb, de pur și de zăpadă. Am lăsat frigul să-mi pătrundă în oase și-n suflet, în minte și-n gânduri. Și am văzut pericol peste tot. Am devenit suspicioasă, neîncrezătoare și mi-am închis tot mai mult brațele.

„Richards este o maestră a tensiunii. Fanii suspansului vor trăi toate suișurile și coborâșurile unei narațiuni cu ritm alert, dar probabil nu-și vor mai dori niciodată să pornească la drum prin zăpadă.” – BCCB

Nu vorbi cu străinii
Nu vorbi cu străinii

Nu vorbi cu străinii – dar dacă străinii îți promit că te duc acasă?

La prima vedere, cu mintea ascuțită de celelalte lecturi, am dezasamblat povestea și i-am găsit marginile neșlefuite, pline de așchii și de porțiuni grosiere, porțiuni pe care nu le-am putut așeza comod la locul lor. Dacă e să mă întrebați pe mine, povestea are suficient suspans, suficiente ancore care prind și țintuiesc cititorul. Doar că i-a lipsit ceva. Natalie Richards a lăsat un pic lucrurile necizelate, neprelucrate, lăsate prea la voia hazardului.

Am vrut un pic mai mult de la autoare. Deși știu că nu am vreun drept, mai ales că suntem la prima întâlnire. Mă refer aici doar la substratul din spatele anumitor acțiuni. Mi s-au părut aruncate în ring fără o bază solidă. Știu că obsesiile, răzbunările și dorințele neortodoxe nu au întotdeauna cele mai logice temelii. Dar când construiești atât de bine povestea, când o strângi într-un bulgăre compact și dur, nu-i păcat să nu acoperi toate golurile?

O călătorie plină de pericol

Mama suflă cel mai bine pe răni. Fie că sunt pe genunchi, fie că sunt pe suflet. Dar sunt momente în care și mamele au răni care se vor suflate, în care au nevoie de brațe care să le cuprindă și de un „sunt aici, o să fie bine”. Mira știa că mama ei avea nevoie de ea, mai ales Crăciunul acesta. Se împlinea un an de când sora geamănă a mamei sale, aripa ei dreaptă, murise. Și anul de doliu fusese crunt, lung și greu, mult prea greu.

Acum, absolut din întâmplare, Mira descoperă și că mama ei nu fusese complet sinceră cu ea și un secret dureros își făcuse loc între ele. Din aceeași dorință de a proteja, Mira știe că trebuie neapărat să ajungă acasă. Numai că, din nefericire, o furtună de zăpadă se abate asupra statului. Aeroporturile se închid, zborurile sunt anulate și numai niște oameni disperați sau inconștienți s-ar avânta într-o călătorie cu mașina. Și exact într-o astfel de călătorie pornește Mira. Și nu singură. Dar, hei, vremurile disperate cer măsuri disperate, nu?

Nu vorbi cu străinii – minciunile lor te pot pune în pericol

Deși știe că nu este cea mai înțeleaptă decizie, Mira nu dă înapoi. Pe Harper, cea care reușește să închirieze o mașină, o cunoscuse în avion și fusese fermecată de șarmul și siguranța acesteia. Numai că Mira nu va călători doar cu Harper. Li se alătură o fată și doi băieți, complet necunoscuți, dar la fel de disperați să ajungă acasă.

Călătoria spre acasă va deveni o cursă pentru supraviețuire. Fiecare dintre ei ascunde câte ceva și asta nu este tot. Obiectele lor încep să dispară, călătoria le este sabotată continuu și drumurile devin din ce în ce mai periculoase. Deciziile pasagerilor din mașină devin din ce în ce mai disperate și mai riscante, iar pericolul începe să muște tot mai adânc.

„Un carusel cu răsturnări de situație care te lasă fără suflare. Am rămas trează până după miezul nopții pentru a vedea cum se termină totul.”- April Henry, autoarea bestsellerului Girl, Stolen

Nu vorbi cu străinii dacă vrei să rămâi în siguranță

Mi-a plăcut povestea. Mi-a plăcut tensiunea în care autoarea a îmbrăcat tot și pumnul acesta strâns în care își ține personajele. Greutatea apasă tot mai mult pe umerii cititorului și cursa devine apăsătoare și strânsă precum o menghină.

A fost o lectură solicitantă din punct de vedere emoțional și abia așteptam să ajung la final, să mă simt eliberată și să aflu adevărul.

Nu vorbi cu străinii a apărut la Bookzone și poate fi comandată de aici.

Număr pagini: 320