Când moare speranța, se naște dragostea.

Am tot auzit de romanul lui Charles Martin. Filmul se pare că a adus și mai mult cartea în atenția noastră și eram tare curioasă să descopăr și eu povestea ascunsă printre paginile ei. Prietenele mele s-au declarat cucerite de povestea și de stilul autorului, alți iubitori de carte au spus că există o asemănare cu romanul Pe insulă, Tracey Garvis Graves.

Acum, după ce am terminat de citit ambele cărți pot să spun că asemănările se opresc la prăbușirea avionului și pilotul care suferă un atac de cord. Viața descrisă de Charles Martin mi se pare mult mai credibilă și mai plină de detalii. Am simțit atenția și documentarea autorului, se simte că a studiat componentele avionului și a construit toată acțiunea mult mai veridic decât autoarea romanului „Pe insulă”.

„Muntele dintre noi” este un roman despre supraviețuire, o poveste în care doi oameni care nu se cunoscuseră înainte se luptă pentru fiecare minut în care rămân în viață, o poveste care se transformă treptat dintr-o poveste dură într-una extrem de sensibilă și de emoționantă. Veți fi cuceriți de lupta lor, de anduranța de care dau dovadă, de capacitatea lor de sacrificiu, dar finalul…întorsătura aia de la final este cea care dă „sare și piper romanului”. Știți expresia „arăta ca lovit de trăsnet?”. Așa eram eu la final. Aveam imaginea de ansamblu, aflasem tot ceea ce puteam afla, dar abia la final am putut să văd cu adevărat ce avusesem până atunci în fața ochilor.

El, un doctor chirurg renumit. Ea, o jurnalistă care se grăbea să ajungă la repetiția ceremoniei de nuntă. El se grăbea să ajungă la soția sa și la operațiile de-a doua zi. Naturii nu îi păsa de planurile lor. O furtuna năprasnică anulează toate zborurile și îi forțează să se cazeze la un hotel. El era ambițios și nu lasă o furtună să intervină în viața lui. Închiriază un avion ce făcea curse charter și înainte să decoleze își aduce aminte de ea, femeia pe care o întâlnise întâmplător în aeroport. Văzuse pe chipul ei dulcea așteptare și emoțiile pricinuite de iminența unei vieți de cuplu, așa că, o roagă să îl însoțească. Cine ar fi zis că totul se va încheia tragic?

În timpul zborului, pilotul suferă un atac de cord, dar reușește să redreseze avionul. Asta îi ține în viață pe el și ea, Ben și Ashley. Ben avea câteva coaste rupte și se putea mișca, ea avea piciorul rupt și fața plină de lovituri și tăieturi. Ben iubea drumețiile pe munte și profitase de ultima sa conferință pentru a se putea lansa într-o nouă aventură. Sacul lui era pregătit cu toate lucrurile necesare (butelie cu gaz, chibrituri, pastile, haine uscate), lucruri care ajung să fie colacul lor de salvare.

Era doctor și asta însemna să lupte pentru salvarea fiecărei vieți. Era vinovat că o luase cu el și asta îl face responsabil pentru viața ei. Vinovăția și medicina – cocktail-ul care îl va împinge să își forțeze limitele și să facă imposibilul pentru a o salva și pentru a o duce să își organizeze o nuntă târzie.

În timpul aventurii lor montane, săpăm și mai mult în interiorul lor. Pentru Ashley, Ben rămânea la fel de necunoscut ca și muntele. Tot ce știa despre el era faptul că avea un reportofon pe care se înregistra vorbindu-i soției lui. Știa că ăsta era obiceiul prin care se simțeau aproape unul de altul, dar știa că mai este ceva în spatele acestui gest. Cum putea să îl facă să se deschidă mai mult? Avalanșa secretelor nu era gata să pornească și ei aveau alte crize de depășit. Muntele este aspru și necruțător, tot ce le rămânea era să spere și să se încreadă unul în altul.

Romanul este plin de aventură și suspans și toate detaliile trasate de autor nu fac altceva decât să mărească și mai mult nerăbdarea și curiozitatea. Mi-a făcut plăcere să descopăr un autor nou și mă bucur că am citit această poveste plină de emoție și lecții de viață.

„Muntele dintre noi este singurul munte pe care nu îl pot urca.”

Ashley este tăcută și nu am cunoscut-o prea bine. Pe Ben l-am plăcut la început pentru a-l urî mai târziu. Apoi, am luat-o de la capăt. Știam că se ascunde altceva în spatele comportamentului lui, dar nu reușeam să înțeleg ce. Am văzut în el un bărbat atent și grijuliu. Simțeam dragostea din spatele cuvintelor înregistrate pe reportofon, dar îl uram pentru faptul că nu mă lăsa să văd dincolo de ele. Pe Rachel, soția lui Ben, am iubit-o de la început până la sfârșit. Pe ea am cunoscut-o din descrierile și înregistrările lui. Mi-a plăcut dedicarea ei, spiritul viu și colorat, dorința ei de-a face bine.

Puține personaje, multe emoții și o poveste care m-a ținut trează până târziu în noapte. Voi ați citit cartea?

Vă recomand cu tot dragul acest roman! ❤️