You cannot copy content of this page
Copilărie și cărți,  Recenzii

Evadare din biblioteca domnului Lemoncello – Chris Grabenstein (recenzie)

Evadare din biblioteca domnului Lemoncello – Chris Grabenstein este o carte dedicată copiilor mici și celor mari. De ce spun asta? Ai doisprezece ani și îți plac romanele interactive, jocurile video și suspansul? Ai douăzeci, treizeci, patruzeci de ani și iubești ghicitorile, cărțile și vrei să dezlegi enigme? Atunci, cartea asta este pentru tine!

Când mi se face dor de copilărie (asta mi se întâmplă tot mai des în ultima vreme), dau iama în rafturile cu volumele fiicelor mele sau dau un tur virtual pe site-ul editurii Corint și caut colecția Corint Junior. Când citesc mă transpun cel mai bine în perioada cea mai dulce a vieții mele și mă cobor la mintea copiilor. Niciodată nu uit că aceste cărți sunt dedicate celor de zece-doisprezece ani și nu le judec după aceleași criterii după care le clasific pe cele de oameni mari.

lemon

Carte pentru copii? Copertă cartonată? Bibliotecă? Cum să spun „pas” acestui roman? Nu am cum. Și ce iubesc cel mai mult este faptul că am citit împreună cu Maria. Ea o pagină, eu mai multe și uite-așa am pornit împreună într-o aventură care ne-a pus pe picior de egalitate. Indiciile, grafica, desenele din cadrul romanului ne-au oferit propriul permis special de acces în biblioteca neobișnuită a domului Lemoncello, un creator faimos de jocuri pentru copii, dar care nu uită de prima sa dragoste – biblioteca publică.

Biblioteca publică din Alexandraville fusese recondiționată și avea să fie în curând deschisă publicului larg și iubitorilor de lectură și aventuri. De ce aventuri? Biblioteca nu era una obișnuită. Cupola ei rotundă era alcătuită din ecrane gigantice pe care se derulau informații și imagini din cărțile expuse pe rafturi. Holograme ale scriitorilor faimoși puteau fi admirate în locuri speciale și bibliotecara care îl introdusese pe Luigi Lemoncello în lumea fascinantă a cărților avea propria hologramă și era gata să ofere informații oricui chiar dacă erau ani mulți de când ea nu mă trăia.

Evadare din biblioteca domnului Lemoncello – Chris Grabenstein Un joc de strategie

Dar ce era și mai fascinant la această bibliotecă era faptul că doisprezece copii de doisprezece ani erau selectați în urma unui concurs de eseuri pentru a fi primii care se bucurau de noua bibliotecă. Luigi Lemoncello era cunoscut pentru zecile de jocuri clasice sau video pe care le inventase și copiii știau că atunci când vine vorba de Lemoncello…te poți aștepta la orice!

Ceea ce începuse ca o simplă vizită în bibliotecă devine mai târziu un joc care presupune evadarea din biblioteca. Un joc la scară mare, biblioteca devenind planșă și elementele din interiorul transformându-se în indicii care duceau la ieșirea bine mascată. Nu avea cum să fie atât de ușor, doar vorbeam de marele Luigi!

Kyle era mezinul familiei sale, un împătimit al jocurilor video și un băiețel extrem de ambițios și de determinat. Pedepsit pentru o năzdrăvănie din cadrul unui joc pe care îl jucase cu frații săi mai mari, Kyle ar da orice pentru acces la un computer cu jocuri normale sau orice gadget care ar fi deținut alt joc în afara celui plictisitor instalat de mama ei pe computerul personal. Când află la școală că exista un concurs de eseuri pentru accesul în noua biblioteca domnului Lemoncello, Kyle este decis să facă orice pentru a câștiga permisul special. Să nu credeți că făcea asta din dragostea pentru cărți! Nicidecum! Știa că acolo vor fi jocuri multe, ba chiar variante nou-nouțe ale unor ediții speciale. Nu avea cum să rateze așa ceva!

Kyle este selectat și pornește alături de colegii lui de școală în ceea ce va deveni o cursă de douăzeci și patru de ore pentru dezlegarea misterului și descoperirea ieșirii – o cale de acces bine ascunsă și neconvențională.

Regulile sunt extrem de stricte și copiii află curând că erau instalate peste tot camere de luat vederi și că Luigi Lemoncello apărea de nicăieri. Erau ghicitori peste tot, enigme de descifrat și indicii care apăreau pe niște cartonașe speciale. Copiii au de descifrat o ghicitoare, dar primesc o lecție despre camaraderie, suport și corectitudine!

Deși avem de-a face cu un număr impresionant de personaje pentru o carte pentru copii, autorul are grijă să evidențieze trăsăturile fiecărui copil, urmărește respectarea regulilor și subliniază consecințele faptelor noastre. Este un roman cu o acțiune destul de liniară, dar este presărat cu suspans și aventură, lucru pe care l-am apreciat foarte mult. Eu am descifrat enigma, a fost mai ușor pentru mine, dar ei vor putea pune cap la cap toate indiciile? Vor fi corecți? Și dacă nu, cine încasează pedeapsa?

Recomand cartea iubitorilor de mister și celor care tânjesc după aventurile copilăriei!

Cartea a apărut la Editura Corint în colecția Corint Junior și voi o puteți achiziționa de aici. Poate fi un cadou inspirat pentru orice copil!

CHRIS GRABENSTEIN