„Dragoste în contratimp” este un roman bun precum este înghețata în ziua caniculară de vară. Mi-am promis mie că în zilele libere  voi citi numai cărți ușoare. Aveam nevoie de o reîncărcare a bateriilor. Și romanul ăsta mi-a oferit-o. Mă gândeam că va fi ceva foarte, foarte lejer. Ba chiar mi-era teamă că mă voi plictisi. Am primit o doză sănătoasă de emoții diverse. Am citit aproape fără pauză și voiam mai mult pe măsură ce întorceam paginile.

„Dragoste în contratimp” este un roman care subliniază frumusețea vieții, a dragostei și a prieteniei. Găsim câte puțin din toate: relații toxice, abuz emoțional, dorința de a depăși perioadele critice, familie și traume. Nu sunt accesate la modul ăla în care cititorul este încărcat cu zeci de probleme. Autoarea parcă a transferat un pic din pofta ei de viață. Situații amuzante, replici spumoase, haine colorate, personaje pline de viață. Nici nu știi încotro să îți îndrepți atenția. Te regăsești în anumite tipare, te amuzi sau trântești ușa. Ooo, lui Justin i-aș fi trântit-o de câteva ori drept în față! Bun! Respiră, respiră…1, 2, 3…

Dragoste în contratimp
Dragoste în contratimp

Dragoste în contratimp – un roman savuros

Domnișoara Tiffy s-a situat imediat sub Louisa Clark pe scara simpatiei. Are un farmec personal aparte, o nebunie dulce, o naturalețe și o sinceritate ieșite din comun. E genul ăla de om pe care ți-e atât de ușor să îl iubești! E atât de dulce când simte nevoia să împartă cu prietenii ei buni tot ceea ce i se întâmplă. Seamănă cu mine la capitolul ăsta. M-am recunoscut instant.

Tiffy este dedicată, onestă și al naibii de sinceră. Și parcă face totul să înflorească în jurul ei. V-am spus deja că e ușor de iubit? V-am spus, dar trebuie să înțelegeți cam cât de dragă mi-a fost. Cred că nu am mai întâlnit de multă vreme un personaj atât de solar și de cald.

Dragoste în contratimp este o încântare de la început până la sfârșit… are personaje simpatice, dialoguri spumoase, o premisă amuzantă și multă acțiune. O poveste de iubire sinceră și fermecătoare, perfectă pentru fanii comediilor romantice clasice.“ Kirkus Reviews

Leon, eh, Leon este genul ăla de om pe care l-ai căuta să îl îmbrățișezi atunci când ai nevoie de un umăr de sprijin. El ar ști să tacă și să te asculte. Nu e un ciudat, este un om care cântărește bine valoarea cuvintelor și nu le irosește. El este asistent într-o clinică de îngrijire paliativă pentru bolnavii în faze avansate. Numai citind asta și Leon era deja pe lista celor zece personaje de sanctificat.

Când i-am văzut dragostea lui pentru Richie, fratele mai mic lovit de ghinion, și sacrificiul pe care era gata să îl facă pentru a-i salva pielea…mi-era clar că devin fanul lui numărul unu.

Dragoste în contratimp – o lecție de viață

Richie fusese condamnat la opt ani de închisoare și Leon era unul din puținii oameni care credeau în nevinovăția lui. Are nevoie de un avocat bun, dar asta costă. Și Leon nu are bani suficienți. Așa ajunge să își subînchirieze apartamentul. Condițiile erau cam ciudățele, dar cine știe cine se poate ivi…

Așa apare Tiffy în viața lui Leon. Ea lucra ziua, el lucra noaptea. Nu se întâlneau niciodată, împărțeau același pat și comunicau prin bilețele lăsate lipite peste tot. Bilețelele astea au fost „condimentul” perfect pentru această carte. Aproape că îmi puteam închipui pătrățelele colorate de hârtie și pe ei ciufuliți citindu-le. E ceva firesc în cartea asta, este ceva atât de lejer, de familiar, încât de atașezi peste măsură de personaje. Aproape că m-am trezit bodogănind când se întâmpla ceva sau când voiam ca unul dintre ei să ia atitudine.

Noua Joyo Moyes… Acest roman are toate ingredientele din Înainte să te cunosc. Teribil de amuzant.“ Cosmopolitan „O carte de debut extrem de inteligentă… Povestea lui O’Leary este amuzantă și surprinzătoare; cei cărora le-a plăcut Jurnalul lui Bridget Jones vor dori cu siguranță să o citească.“ Publishers Weekly

Vă amintiți de tipul enervant (cel cu ușa)? Ei, Justin fusese iubitul lui Tiffy. Și știuse să profite maxim de asta. Știți efectul bumerang? Exact asta este  Tiffy pentru Justin. Oricât de tare o împinge el, Tiffy revine. Îl iubește foarte mult și asta o face vulnerabilă. Mai ales pentru că el știe butoanele potrivite pentru a o stârni și nu este zgârcit când vine vorba să le folosească.

Prietenii ei i-ar fi putut oferi cele mai multe sfaturi, dar se știe că dragoste ne face surzi și orbi. Și cine e Tiffy pentru a se abate de la regulă?

Dragoste în contratimp – un roman amuzant și cald

Viața din apartamentul comun este „scena” mea favorită. Tiffy dă culoare vieții lui Leon și căminului. Pături colorate, pernuțe decorative, haine din magazine second hand și pantofi pictați. Toate în stilul diy (do it yourself). Bilețelele sunt puntea comună către lucrurile pe care le au în comun. Amândoi sunt empatici și iubesc să iubească oamenii. Nu întâmplător am făcut alăturarea asta.

Leon este sensibil și prietenos. În numele prieteniei face cel mai frumos demers (nu pot să vă spun despre ce e vorba). Pentru final zic să vă luați câteva șervețele. Eu mi-am tras repede câteva lângă mine. Finalul este atât de frumos, atât de în stilul cărții… nu ai cum să nu îl adori! V-am spus că am citit cartea într-o singură zi? Nu mă laud, vreau dpsr să știți ce vă așteaptă atunci când vă apucați de ea.

Este o carte drăguță, cu mesaje puternic și pozitive. O carte de care aveam nevoie și pe care mă bucur să o am în biblioteca mea! Pentru toate stările pe care mi le-a dat am trecut-o pe lista cărților de recitit.

Vă recomand cartea dacă aveți și voi nevoie de o poveste delicioasă!

Cartea a apărut în colecția Bluemoon, editura Litera.

Data apariției: aprilie 2019